petak, 24. studenoga 2017.

Falafel od crvene leće


Maja u suradnji s Priroda&DRUŠTVO

Falafel je poznato jelo koje se na Bliskom istoku priprema najčešće od slanutka. Ovaj put odlučila sam se za crvenu leću, ali možete upotrijebiti i zelenu leću, bob ili suhi grašak. Budući da ja nisam ljubitelj korijandera, u falafel sam stavila peršin. Začine isto birajte prema vlastitom ukusu. Meni je ova kombinacija jako ukusna i blago pikantna, ali nekima to ne odgovara pa ljutinu prilagodite. 

Falafel se poslužuje u tzv. pita kruhu, no ja sam pripremila male mekane lepinjice.


Pripremite:

170g crvene leće
2 glavice ljutike
2-3 režnja češnjaka
pola žličice kurkume
pola žličice crvene paprike
žličicu kumina
pola žličice himalajske soli
svježe mljeveni papar
chili papričicu
3 žlice sjeckanog peršinovog lista ili korijandera
2-3 žlice slanutkovog brašna
svježi bosiljak ili korijander za ukrašavanje


prilozi:

1 srednje velik avokado
1 limetu
rajčice
ljubičasti luk
umak od vrhnja, chilija i začinskog bilja


Leću isperite i skuhajte. Crvenoj leći bit će dovoljno otprilike sedam minuta. Vodu nemojte prethodno soliti jer će od toga leća biti pretvrda. Dobro ocijedite i ostavite da se malo ohladi. 

Stavite leću u blender s krupno narezanim lukom, češnjakom i začinima. Provrtite nekoliko puta pa umiješajte slanutkovo brašno i nasjeckani peršin ili korijander. Smjesa ne smije biti prečvrsta, nego taman dovoljno kompaktna da možete oblikovati polpete.


Rukama formirajte male polpetice ili loptice. Po potrebi malo navlažite ili namastite ruke, da vam je lakše baratati smjesom. Prepecite falafel na tavi namašćenoj uljem ili poslažite na tepsiju obloženu papirom za pečenje pa pecite u pećnici. 


U prethodno ispečene lepinjice slažite priloge - narezani avokado preliven sokom od limete, rajčicu, ljubičasti luk.. 


U svaku lepinjicu stavite nekoliko falafela i prelijte umakom. Da biste pripremili umak od vrhnja možete upotrijebiti jedno kiselo vrhnje ili kombinirati vrhnje i grčki jogurt, začinsko bilje po želji ili ga samo malo popapriti, posoliti. Ja gotovo uvijek dodam i chili, no to izostavite ako vam ne odgovara. Od ove količine ćete ovisno o veličini polpetica dobiti 15ak komada. Meni je to taman dovoljno za 6 lepinjica.




Nema komentara :

Objavi komentar